Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

ALEANCA KUQ E ZI DHE CËSHTJA KOMBËTARE.



                        ALEANCA KUQ E ZI DHE CËSHTJA KOMBËTARE.

           

                                                                        Nga Petrit Qejvani

            Dalja në skenën politike e Aleancës kuq e Zi është shoqëruar me reagime të natyrave  të ndryshme. Disa e anatemojnë (Qeveria), disa janë përpjekur ta nënvleftësojnë, ndërsa të tjerë e shohin si një forcë politike, që ka vendin e vet në spektrin politik shqiptar. Kjo varet nga këndvështrimi. Mirëpo tani e shohin që Aleanca nuk është një forcë politike që s’të “prish punë”, sikundër e patën menduar. Sot ajo është një realitet politik. Mund të jesh a të mos jesh dakord me të, me ato çfarë artikulon ajo, por një gjë duhet thënë qartë: ajo është  një forcë politike e natyrshme dhe ka terrenin e vet politik.

            Asgjë të jashtëzakonshme nuk ka në shfaqjen e saj në politikën shqiptare. E veçantë është lindja e saj  si forcë politike, rruga e saj. E ardhur nga “zona e futbollit”( e artikuluar fillimisht si një lëvizje tifozerie sportive për kombëtaren e futbollit) ajo u shndërrua në një lëvizje politike.(Këtu mund të ketë një paralele, thjesht si rrugë formimi, por jo më tepër, me “Forza Italia”.  Dhe, veçoria tjetër : koha në të cilën ajo u formësua, në kontekstin e një çështjeje kombëtare ende të pa zgjidhur përfundimisht, por në optimumin e vet, pas shpalljes së pavarësisë së Kosovës. Si dhe të një situate të brendshme në Shqipëri, që nuk kishte sesi të mos provokonte dhe nxiste ndjenjat kombëtare, duke parë synimet konstante të fqinjëve tanë jugorë, të cilët , megjithë kostumin europian të shqyer që mbajnë, as që u shkon ndër mend të heqin dorë nga ëndrrat e tye të vjetra për Vorio- Epirin, e shoqëruar kjo me veprie konkrete si shtimi artificial i varrezave greke ne Shqipërinë e jugut, ndërhyrja e“paqme” ë kishës greke në punët e kishës shqiptare (formalisht autoqefale), zgjerimi artificial i hartës së minoritetit edhe atje ku historikisht s’ka patur minoritarë, hapja e shkollave greke njera  pas tjertes në zonat jominoritare të jugut, diversionin me nështetësinë dhe pensionet e akorduara për banorët e asaj, që në ëndrrat e tyre të sëmura shfaqet si Epiri i Veriut (këto të shoqëruar edhe me deklarata hiç po nga figurat më të larta të shtetit grek, si presidentët Stefanopullos (ky anulloi takimin me presidentin tonë në Sarandë) dhe së fundi Papulias me rastin e hapjes së varrezave të reja të ushtarëve grekë ku  tha afërsisht se ata ranë në tokën e “të parëve të tyre”! Dhe, qeveria shqiptare, duke bërë “diplomaci të madhe” i quan këto thjesht pretendime të disa qarqeve nacionliste greke!! Pa harruar këtu incidentet e hapura antishqiptare, jo të disa rrugaçëve, por të deputetëve të parlamentit grek në Himarë, duke nxitur grupe të eksituara e të paguar të shanin Shqipërinë dhe shqiptarët në shtëpinë e tyre dhe ku qeveria e paqenë shqiptare mbylli gojën paturpësisht, në vend t’i ndiqte me ceremoni.            Dhe, për t’u vënë kapak të gjithave, falja apo shitja (kjo do vërtetohet një ditë) e ujrave detare në bregdetin e Sarandës e vulosur me një akt të turpshëm ceremonial nga ministrat e jashtëm të dy vendeve në prani të kryeministrave shqiptarë Berisha dhe Karamanlis në sfond. Veprimet diversioniste e përçarëse të konsujve si ai i Korçes, nxitja e përçarjes midis shqiptarëve shqiptarë dhe shqiptarëve, që ata i llogarisin për grekë etj. Me një fjalë një vend pa zot.

             Në këto rrethana kohezioni kombëtar i shqiptarëve është meritë e vet patriotizmit popullor se sa e shtetit servil shqiptar. Rast tipik është ai i Korçës, ku qytetarët shkonin t’u zgjidhte problemet konsulli famëkeq grek dhe jo pushteti vendor. Pra, njhnin konsullin si të parin e vendit.Kjo mund të krahasohet vetëm me vitin 1913, të quajtur viti i mbapshtë. Pra, në planin ë brëndshëm,thënë shkurt, rënia e dinjitetit të shtetit shqiptar, ishte faktori kryesor që “thirri” AKZ.

Një faktor tjetër është ekzistenca ë PBDNJ ose më drejt Partia e grekëve minoritarë (pra një parti me natyrë etnike pavarësisht etiketës) që e shpjegon dhe e përligj krijimin dhe ekzistencën e kësaj partie, si kundërpeshë. Gjithashtu icidentet poshtëruese me shqiptarët në kufi apo me emigrantët në Greqi, në kohën që reagimi i shtetit shqiptar nuk dukej gjekundi. Dhe për hir të kësaj sjelljeje servile, grekët guxojnë të provokojnë edhe në nivel qeveritar, siç ishte rasti i vendosjes kokëposhtë të flamurit shqiptar (me dashje sigurisht) në takimin ë ministrit tonë të punëve të jashtme Panariti me atë grek. Dhe tallja pastaj duke kërkuar ndjesë…

            Nga ana tjatër, incidentet antishqiptare të përsëritura në Maqedoni me një frymë të sëmurë urrejtjeje racore kundër shqiptarëve, që fyhen, rrihen e bugosen pa të drejtë, doemos do ndikonin në nxitjen ë ndjenjës kombëtare te fjetur pas 1990. Po ashtu cënimi i të drejtave të shqiptarëve të Luginës së Preshevës, arrestimet masive, shtypja me dhunë e kërkesave të tyre të drejta etj. Pra, gjithë këta faktorë nuk mund të kalonin pa gjurmë në ndërgjegjen kombëtare dhe në aktivizimin ë insinktit natyral të solidaritetit të vëllait për vëllanë. Kjo është krejt normale.

            Pra, shqiptarët tani e ndiejnë dhe kanë edhe të drejtën jo vetëm të mendojnë për njeri-tjetrin, por edhe të veprojnë për të realizuar aspiratën e tyre kombëatare si populli më i vonuar në këtë çështje. Shkurt, shqiptarët duan të balancojnë me të drejtë ato raporte që realisht deri tani (së paku deri më 1999) kanë qenë dukshëm në dëm të tyre. Çështja këtu është që të vendoset simetria midis  dinjitetit dhe të drejtave të shqiptarëve dhe fqinjëve të vet. Nuk ka pse shqiptarët të mos kenë shtetin e tyre kombëtar si gjithë të tjerët. Pse tani është vonë? Tek e fundit për faj të Europës jemi këtu.

Frika nga “Shqipëria ë madhe” apo nga ashtuquajturi nacionalizëm shqiptar është një bllof i shpikur nga armiqtë ë Shqipërisë. Vet termi “Shqipëri e madhe” i artikuluar prej të huajve,veçanërisht fqinjëve, nënkupton faktin që Shqipëria aktuale është një “Shqipëri ë vogël”. Pra, vet autorët ë kësaj teorie dhe përkrahësit e saj pranojnë, pa dashje. që Shqipëria e sotme është një pjesë e asaj, që duhet të ishte  Shqipëria e tërë. Shqiptarët kanë të drejtën, si gjithë të tjerët, të kërkojnë Shqipërinë ë pacunguar, pra Shqipërinë e plotë. Sa për frikën nga i ashtuquajturi nacionalizëm shqiptar, kjo është një përrallë, që as ata që ë thonë nuk e besojnë.

Nacionalizmi shqiptar, edhe nëse ka ekzistuar ndonjëherë, ka qenë një nacionalizëm reaktiv, mbrojtës dhe i pasuksesshëm, pasi asnjëherë nuk kemi pushtuar ndonjë vend tjetër, përkundrazi gjatë historisë vetëm jemi mbrojtur.( Ndoshta do qe më mirë të kishim pushtuar dhe ne të tjerët!) Ë kundërta ka ndodhur shpesh. Europa e sotme nuk u frikësua nga bashkimi i dy Gjermanive, nacionalizmi i së cilës, pavarësisht ngjyrimit politik,  ka shkaktuar  dy kasaphana botërore, pa le të frikësohet nga nacionalizmi rakitik shqiptar!..  Prandaj dalja në skenë politike e një partie të tillë me theks të veçantë kombëtar e plotëson skenën politike shqiptare me një akord të munguar apo të luajtur zbehtë nga lojtarët tradicionalë politikë të pas 1990, sepse artikulon më qartë dhe më fort çështjen kombëtare të vonuar të shqiptarëve. Spahiu pra i bie një akordi të harruar apo të lënë pas dore nga forcat politike shqiptare. Në programet e tyre këtë e kanë  dhe forca të parëndësishme tradicionale të politikës shqiptare, si ballistët apo legalistët, që nuk e kanë forcën dhe zërin e duhur për ta bërë një gjë të tillë, për shkak të konsumimit historik dhe tkurrjes(fosilizimit) fiziko- politike të tyre.



            Ajo që i frikëson më shumë diplomacinë europiane është teza e bashkimit të Shqipërisë me Kosovën ose me, siç do ta quaja unë, "Shqipërinë tjetër". Ndërkohë që mbeten jashtë kësaj hapësire edhe disa ‘Shqipëri” të tjera të vogla. Kaq shumë e kanë copëtuar Shqipërinë, sikur të ishte gjarpër!

            Po ku është shkruar, në ç’libra të shenjtë, se Shqipëria dhe shqiptarët duhet të jenë të copëtuar? Pse vetëm ky popull në Europë duhet të dënohet? Cilat janë krimet e tij? Apo meqë Europa gaboi një herë para 100 vjetesh dhe sot nuk e ndreq dot plotësisht gabimin? Apo mos ndoshta është penduar në aksionin për çlirimin e Kosovës prej tiranisë serbe? Apo se serbët kanë ende miq të fuqishëm? Apo, më tej, për shkak të rëndësisë më të madhe gjeostrategjike dhe peshës specifike që ajo ka në Ballkan? Mund të jenë të gjitha veç e veç ose dhe disa bashkë, duke përjashtuar librat  e shenjte, që nuk parathonë asnjë ndëshkim për shqiptarët.

            Thuhet se bashkimi i shqiptarëve do bëhet në Bashkimin europian! Dakord, atje do bashkohen të gjithë shqiptarë ,francezë, gjermanë, anglezë, italianë. grekë, serbë etj nese ky projekt i madh dhe i veshtire do te vijoje suksesshem. Pra, kufijtë do mbeten simbolikë,..Por ama, kur shkon në Francë, ajo ka një kufi, ka një territor të përcaktuar qartë, ka një administratë franceze. Apo Gjermania. Hyn në shtetin Gjerman dhe nuk thua jam në Europë, po jam në Gjermani, jam në Itali etj. Integrimin europian të shqiptarëve duhet ta paraprijë integrimi mbarëshqiptar, ndërshqiptar, pastaj ai europian.

            E kuptoj vështirësinë në të cilën ndodhet Europa shumëzërëshe (që nuk ka një telefon, siç ka thënë Kisinger), por procesi i bashkimit Shqipëri- Kosovë është plotësisht i mundshëm, nëse atë e duan shqiptarët e Kosovës dhe të Shqipërisë. Sepse janë dy shtete sovrane, por i njëjti popull, me kufij të përcaktuar e të pranuar ndërkombëtarisht dhe ne perputhje te plote me te drejten e shteteve sovrane dhe popujve per vetvendosje.             Kështu që bashkimi i tyre nuk cënon asnjë shtet, nuk prek kufirin e askujt. Shtetet sovrane (pa le shtetet me popullsi homogjene) kanë të drejtën e vetvendosjes. Kjo nuk është  në kundërshtim me asnjë kartë ndërkombëtare. Por ndoshta nuk u shkon për shtat interesave të fqinjëve.

            Por personalisht mendoj se, si strategji, bashkimi i shqiptarëve është i pashmangshëm, ndonëse jo afatshkurtër. Perspektiva është bashkimi. Këtu Aleanca Kuq e Zi mund të kritikohet për nxitim. Si dhe Vetvendosja në Kosovë. Do të duhet ca kohë që Kosova të konsolidohet si shtet dhe pastaj të mendohet për bashkimin, i cili do të jetë një proces i paraprirë nga fusha dhe forma parashtetërore inegrimi, si ai i tregut , doganave, arsimit, medias dhe më në fund do të vijë integrimi politiko-administrativ ose njësimi politik shtetëror.

            Sot mendoj se nuk mund të thuhet me siguri formula e bashkimit. Opsionet dhe modelet mbeten të hapura. Por kjo nuk do të thotë të mos mendojmë për bashkimin dhe sidomos, të mos veprojmë në favor të bashkimit. Një atdhe i plotë, i bashkuar, i pacunguar është më i pasur, më i fortë, më i respektuar se çdo pjesë e tij veç e veç. Nga ana tjeter nuk mund të ketë dy shtete shqiptare në një Europë të bashkuar, e cila ende është një proces dhe jo një përfundim.

            Le të punojmë të gjithë në Shqipëri dhe Kosovë për zhvillimin dhe prosperitetin e qytetarëve, për rritjen e mirëqënies së tyre, për një shtet demokratik të vërtetë, për një shtet të qytetarëve të lirë dhe të prosperuar, për një jetë dinjitoze. Kështu lehtësohet bashkimi.

            Bashkimi do të jetë një gjë e mirë për shqiptarët, por edhe për fqinjët, të cilët duhet të mësohen të kenë aq sa iu takon. Po të mbetej vetëm me çështjen kombëtare kjo parti do të ishte e një spektri shumë të ngushtë, prandaj ata ë lidhën çështjen kombëtare me luftën kundër korrupsionit të qeverisë Berisha, duke sulmuar kreun e qeverisë veçanërisht, një gjë kjo krejt normale.Si dhe shtetin ligjor. Pra e zgjeroi spektrin ë interesave të saj, duke u bërë më realiste dhe pragmatiste, duke iu drejtuar interesave më të gjera shoqërore , duke zgjeruar kështu bazën ë mbështetjes popullore. Nga perceptimi që vjen prej veprimtarive të saj politike duket se ajo do jetë një parti parlamentare dhe ndoshta do ndikojë edhe në formimin e qeverisë së ardhshme







            10 mars 2013






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου